VinChain — Decentralized Vehicle History

https://vinchain.io/en
Probleem Het probleem is vastgelegd en verklaard door Nobelprijswinnend econoom George Akerlof in zijn gepubliceerde wetenschappelijke werk ‘The Market for’ Lemons ‘: Quality Uncertainty and the Market Mechanism’ in 1970. Hij beschreef de werking van markten waar één partij (de verkoper) weet aanzienlijk meer over het product dan de andere partij (de koper). Dit staat ook bekend als “markten met asymmetrische informatie”. De markt voor gebruikte auto’s is een voorbeeld. Bij het verkopen van een auto weet de verkoper meestal aanzienlijk meer over het voertuig dan de koper. Dit is een probleem voor de kopers omdat dit hen voor mogelijke fraude opent. Om zich in te dekken tegen het risico van het kopen van een ‘slechte’ auto, verlaagt de koper de prijs die hij bereid is te betalen voor het voertuig. Dit kan ertoe leiden dat de hele markt voor gebruikte voertuigen verdwijnt.
Dit is hoe het gebeurt:
● Een koper kan een goede auto niet volledig onderscheiden van een slechte auto, dus zijn ze bereid minder te betalen voor het voertuig. Dit verlaagt de gemiddelde prijs van het voertuig.
● Vanwege de lagere gemiddelde prijs zijn de meeste verkochte auto’s van mindere kwaliteit, dus degenen die goede auto’s verkopen, verlaten de markt.
● Op deze manier verslechtert de gemiddelde kwaliteit van de goederen op de markt, waardoor de kopers bereid zijn nog minder te betalen dan voorheen. Hierdoor neemt de gemiddelde prijs van een auto nog verder af. 2
● Nu worden verkopers van auto’s van gemiddelde kwaliteit gedwongen om de markt te verlaten.
● De kwaliteit van de auto’s zal opnieuw verslechteren en het gemiddelde bedrag dat de kopers bereid zijn te betalen, zal evenredig dalen. Deze cyclus gaat door totdat de kopers geen auto meer kopen omdat ze ervan uitgaan dat ze allemaal van slechte kwaliteit zijn.
● Als gevolg hiervan zal dit leiden tot het volledig verdwijnen van de markt. Dit is de aard van markten met asymmetrische informatie. Deze cyclus kan alleen worden gestopt door informatie-asymmetrie te verwijderen. Oplossing: VinChain-project VinChain lost het probleem van asymmetrische informatie op de markt voor gebruikte voertuigen op door een gedecentraliseerde, onveranderlijke, transparante, veilige en betrouwbare voertuiglevenscyclusrepository te creëren.
Deze cyclus kan alleen worden gestopt door informatie-asymmetrie te verwijderen.
Oplossing: VinChain
Project VinChain lost het probleem van asymmetrische informatie op de markt voor gebruikte voertuigen op door een gedecentraliseerde, onveranderlijke, transparante, veilige en betrouwbare voertuiglevenscyclusrepository te creëren.
VinChain is een blockchain-database die alle informatie met betrekking tot voertuigen registreert. Voor elk voertuig verzamelt de informatie zich tijdens de gehele gebruiksperiode. Deze geschiedenis is transparant en voor iedereen toegankelijk.
Om de nauwkeurigheid van de informatie te beschermen, wordt de technologie van gedistribueerde opslag gebruikt. Dit garandeert absolute betrouwbaarheid en veiligheid van gegevens. Elke dag worden honderdduizenden gebruikte auto’s in de wereld verkocht en elke koper wil betrouwbare informatie over de technische staat van de auto. Dit is een belangrijk beveiligings-, financieel en veiligheidsprobleem.
Helaas is er geen enkele database met auto’s. Er zijn commerciële bases, maar ze lossen dit probleem niet op. Hun informatie wordt centraal opgeslagen en er bestaat een risico dat deze onjuist is. Commerciële bases zijn gesloten en wisselen onderling geen informatie uit. Als gevolg hiervan riskeert de koper van de auto zijn eigen veiligheid en geld te verliezen.
VinChain lost dit probleem op met behulp van blockchain-technologie.
Voor elke auto zullen we een blockchain-paspoort uitgeven, dat zal worden opgeslagen in een gedistribueerd register. Het VinChain-project zal alle gegevensproviders verenigen en een doorlopende geschiedenis van de auto creëren, zonder de nadelen van gecentraliseerde databases. Marktdeelnemers zoals autofabrikanten, autohandelaren, verzekeringsmaatschappijen, banken en leasemaatschappijen hebben allemaal een geschiedenis van uitbuiting nodig en zij hebben behoefte aan transparantie, betaalbaarheid, betrouwbaarheid en authenticiteit. Ook kopers die op dit moment een auto kiezen, kunnen ons rapport onmiddellijk bestellen.
Hoe het werkt
Op verzoek wordt de informatie die overeenkomt met het aangevraagde VIN-nummer doorzocht en geselecteerd in de blockchain. Elke record bevat informatie over de gegevensprovider, de datum, het VIN en het gebruik van de auto.
Basisgebruik en klanteconomie Vinchain is van plan om een ​​token te implementeren om de verwerking van autogegevensvragen op het VinChain-systeem te vereenvoudigen. Een eindgebruiker betaalt VinCoin in ruil voor alle informatie met betrekking tot een vinnummer dat momenteel in de keten wordt opgeslagen. De informatiequery’s zijn ontworpen om te vertrouwen op een uiterst eenvoudige symbolische economie voor de klantgerichte aspecten van het betalingssysteem. Om nu een succesvol tokensysteem te hebben, is het noodzakelijk om gebruik te maken van eenvoudige economische aspecten. Wijdverspreide adoptie van elk systeem komt het gemakkelijkst wanneer eindgebruikers het proces voldoende kunnen begrijpen om erop te vertrouwen. Voor een gebruiker die informatie uit het VinChain-systeem wil ophalen, zijn de transactiekosten altijd VinCoin.
De marktvolatiliteit moet worden gekoppeld aan de fluctuatie van autogeschiedenisgegevens en niet aan speculatie. Het VinChain-token zal voornamelijk een token voor gebruik of nut zijn die wordt gebruikt om een ​​stabiele transactietarief te creëren en om vloeiende provisiebetalingen en winstuitkeringen voor alle informatieleveranciers mogelijk te maken. Initiële pre-ico-tokens zijn $ 0,03, ico-tokens zullen $ 0,05 zijn en langetermijntransactietarieven zullen naar verwachting minstens $ 3 per transactie bedragen. In vergelijking met de huidige tarieven van concurrenten is deze $ 3-prijs gemakkelijk te zien als een besparing van 98% ten opzichte van vergelijkbare vragen over autogeschiedenis van merknamen.
Door een oplossing met lage wrijving te implementeren, kunnen we een vergelijkbaar product aanbieden aan concurrenten tegen een fractie van de kosten. In tegenstelling tot traditionele autogeschiedenisopties, zal het voor gecertificeerde monteurs en andere actoren in de controleketen op de lange termijn mogelijk zijn om autogegevens in te dienen die voorheen over het hoofd zouden worden gezien als gevolg van een gebrek aan rapportage over verzekeringen.
Na verloop van tijd zullen meer informatieproviders worden geverifieerd. VinChain zal op grotere schaal crowdsourced-informatie over autogeschiedenissen toestaan.

Bedrijfsmodel

  • De gegevensevaluatie van de leverancier is gebaseerd op een rangorde.
  • Aan elk blockchain-verzoek worden tokens betaald.
  • Elk rapport bevat gegevens over de auto van verschillende leveranciers.
  • Elke leverancier waarvan de gegevens in het rapport zijn gebruikt, ontvangt betalingstokens.
  • VinChain ontvangt een commissie van elk verzoek.
De werking van het VinChain-systeem is als volgt:
wanneer we een verzoek ontvangen voor de blockchain, zoeken we naar de gegevens in de hele keten en we creëren en leveren de informatie in een gestructureerde vorm. De vergoeding voor de informatie wordt ontvangen door de leden van het register waarvan de informatie is gebruikt. Zowel de verkopers als de kopers van gebruikte voertuigen zullen profiteren van het verwijderen van asymmetrische informatie uit de markt voor gebruikte auto’s.
Wanneer de koper alle beschikbare informatie over een bepaald voertuig kent, zal dit vertrouwen in het proces creëren en bereid zijn meer te betalen. Voor de verkoper verhoogt het openbaar maken van de volledige voertuiggeschiedenis de waarde van de auto op het moment van de verkoop. Als een koper de volledige operationele geschiedenis van het voertuig kent, heeft hij / zij een garantie dat het voertuig een bepaald niveau van waarde behoudt. Hetzelfde kan niet gezegd worden over een voertuig zonder rapport.
Dit kan worden verklaard aan de hand van het volgende voorbeeld:
Als een koper moet kiezen tussen twee exact identieke voertuigen, maar een heeft een volledig operationeel historierapport, terwijl de andere niet; de koper kiest het voertuig met het volledige operationele rapport — zelfs als het rapport aangeeft dat het voertuig in het verleden is beschadigd en is gerepareerd. Dit is het geval, omdat een rapport de geschiedenis van het voertuig zou garanderen. Het VinChain-project zal de waarheid vertellen. Elke marktdeelnemer heeft het recht om het te weten.
In de toekomst kan de technologie worden uitgebreid naar aangrenzende segmenten van de markt: jachten, bouwmachines, onroerend goed.
Projectdoelen De wereldwijde markt van gebruikte auto’s veranderen door deze eerlijk, transparant, betrouwbaar en met gelijke toegang tot informatie voor elke deelnemer te maken.
Projectdoelen
1. Maak een blok met verschillende niveaus van toegang en informatiebescherming. Gegevensbeveiligingsniveau moet overeenkomen met de behoeften van overheidsinstanties.
2. Verenig de deelnemers in de auto-industrie, zoals fabrikanten, verzekeringsmaatschappijen, dealers, tankstations, ontwikkelaars van navigatiesystemen, tot een enkel ecosysteem voor doeleinden van gegevensuitwisseling.
3. Creëer een infrastructuur en geef directe toegang tot de database voor elke marktdeelnemer.
ICO-beschrijving
Waarom Blockchain?
De voordelen van het gebruik van de blockchain-technologie voor VinChain:
  • Blockchain kan alle informatie over het onderhoud van het voertuig opslaan.
  • De mogelijkheid om de toegangsniveaus voor verschillende gebruikers aan te passen.
  • Absolute betrouwbaarheid.
  • Transparant systeem van onderscheidingen voor de gegevensleveranciers.
  • De mogelijkheid om rechtstreeks met elke marktspeler te werken \
  • Weerstand tegen netwerkaanvallen

Pre-sale van tokens voor vroege investeerders

Voorverkoop: 1–24 december worden 12.000.000 tokens beschikbaar voor plaatsing met het verkoopverbod gedurende 3 maanden nadat de ICO voorbij is.

Tokens emissie en verkoop op ICO

ICO zal worden gehouden van 22 maart tot en met 15 april 2017. Betaalmethoden beschikbaar voor de VinChain tokens:
  • Bitcoin (BTC)
  • Ethereum (ETH)
  • Riple (XRP)
  • Litecoin (LTC)
  • Golven (GOLVEN)
  • USD, EUR, GBP
Beschikbaar voor plaatsing: 600.000.000 tokens.
De tokens worden binnen 72 uur na het afronden van de ICO tussen de kopers verdeeld.

Harde dop

Maximaal investeringsbedrag: $ 34.500.000.

Het distributiepatroon van tokens is als volgt:

Het distributiepatroon van het Genesis-blok in VinChain Network bevat 1.000.000.000 utility-tokens.
  • 600.000.000 => worden verdeeld onder ICO-leden;
  • 250.000.000 => voorbehouden aan oprichters, consultants en andere leden van het team met een verkoopbeperking van 2 jaar;
  • 137.500.000 => zijn gereserveerd met een verkoopbeperking van 2 jaar;
  • 12.500.000 => zijn gereserveerd voor vroege beleggers met een verkoopbeperking van 3 maanden na het einde van ICO
VinChain Team
Iedereen in ons team is een expert en heeft ervaring in de auto-industrie. Ieder van ons weet hoe het doel te bereiken.
Alex Miles — Projectmanager. Oprichter van Mealful LLC. Elena Krasenkova — Hoofd verkoop bij A Better Bid Car Auctions LLC, verhoogde maandelijkse omzet met 150%.
Alexey Listopad — Director of Marketing. Kocht 9 projecten, waaronder een veiling voor een beter bod op de Amerikaanse markt.
Andrey Krainik — oprichter van Easyexport.us, een van de top 10 bedrijven in de inc. 500 met een jaarlijkse omzet van meer dan $ 45 miljoen
Jurgis Plikaitis — CEO en oprichter. Online expert op het gebied van automatische veilingen. Seriële ondernemer. $ 500 miljoen totale omzet van gevestigde bedrijven.
Voor meer informatie :
Bitcointalk Profil: https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=1917456

Komentar

Postingan populer dari blog ini